
Sterk Merk traject
Zet jouw creatieve onderneming in de spotlight met een Sterk Merk!
Als creatieve ondernemer ben je geweldig in wat je maakt. En dat mag gezien worden. Wat zeg ik? Dat MOET gezien worden! Maar zolang jij niet een knetter sterk merk hebt, gaat niemand het zien. Laat staan kopen.
De moed zakt je inmiddels in de schoenen, want je bent al een tijd aan het aankloten. Je voelt dat je er niet uithaalt wat erin zit. Je visuele branding, als je die al hebt, sluit niet aan bij wie je bent en wat je wilt uitstralen.
Zonde toch? Tijd voor verandering! Tijd om achter je product vandaan te komen en zelf op de voorgrond te treden.
Jij bent je eigen merk!
het Sterk Merk traject
Met het Sterk Merk traject gaan we de identiteit van jouw bedrijf een flinke upgrade geven. We zetten de fundering van je bedrijf stevig neer om er vervolgens het mooiste huis wat je ooit hebt gezien op te bouwen. In dat huis, je merk, verkoop jij je producten. Iedereen die langsloopt begint spontaan te kwijlen, móet weten wat er zich in het huis bevindt en begint spontaan met geld te strooien als ze jouw aanbod zien.
En dat is nog niet alles. Ik word je nieuwe huisgenoot. Ja echt. Ik woon in dat prachtige huis van je om te kijken of je de bloemetjes wel buiten zet en de slingers ophangt. Wanneer nodig help ik je met zaaien of geef ik je tips hoe je die slingers gebruikt. Heb je er al zin in? Ik wel!
Het is gedaan met dat hobbymatige bedrijfje van je. Het is tijd voor een sterk merk!

Jij bent uniek. Jouw bedrijf is uniek. Wat je maakt is uniek. Je snapt: er bestaat geen one-size-fits-all. Binnen het traject kijken we naar wat jij nodig hebt om tot mega resultaten te komen. Helemaal op maat gemaakt dus.
Dit is wat er allemaal gebeurt als je in het Sterk Merk traject stapt.
Je hebt glashelder wie je bent, wat je doet, waarom je dat doet en voor wie je dat doet.
De visuele identiteit van jou en jouw bedrijf is er één waar Lady Gaga jaloers op zou zijn.
Zichtbaarheid komt in vele vormen; je weet precies wat bij jou past.
Je durft op de voorgrond te treden met jouw merk waar je mega trots op bent!
Met jouw merk trek je de juiste klanten aan die graag de volle mep betalen.
Hoe ziet het Sterk Merk traject eruit?
01 | de fundering
We starten met een een-op-een dag waarin we samen intensief aan de slag gaan met het leggen van de fundering van jouw Sterke Merk. Van tevoren bespreken we jouw wensen en wat je nodig hebt. Aan de hand hiervan richten we deze dag op een creatieve en visuele manier in.
02 | de bouwstenen
Na de een-op-een dag zijn er twee Zoomsessies van anderhalf uur. Hierin bouwen we vanaf de fundering verder en leggen we de eerste stenen van het prachtige huis.
03 | de visuele voorbereiding
Tijd om de handen uit de mouwen te steken! Ik stuur je een document toe met allerlei vragen en opdrachten die je mag invullen. Daarnaast ga je lekker aan de slag met kleurentesten. Op Pinterest maak je een moodboard met allerlei visuele uitingen, zoals lettertypes en social media templates, die je mooi vindt.
04 | huis(stijl) bouwen
Op basis van de visuele voorbereiding, de zoomsessies en onze een-op-een dag maak ik een stijlgids. Hierin vind je het kleurenpalet, kleurcombinaties, lettertypes, vormen, de algehele look and feel en jouw merkverhaal. Jouw huis krijgt nu echt vorm!
05 | de slingers ophangen
Je merkverhaal en visuele identiteit staan. Nu is het tijd om de slingers op te hangen en dit met de wereld te delen. We gaan brainstormen over social media en een planning maken voor een hele maand. Ik maak voor jou het volgende:
Templates voor social media posts
Icoontjes voor de hoogtepunten
Templates voor stories en reels
Je huis is klaar! Ik trek tijdelijk bij je in en kijk mee op social media. We houden contact en ik geef je feedback.
06 | heerlijk op jezelf
Na 4 weken hebben we een evaluatiemoment via Zoom. Hoe gaat het met je? Heb je nog iets nodig? Heb je al nieuwe posts ingepland? Als je helemaal klaar bent om op jezelf verder te gaan, pak ik mijn spullen en vertrek uit je huis. Op naar meer plezier en meer omzet!

Wie ben ik dan?
Het is mijn missie om de beige eenheidsworst te doorbreken. Want het is toch saai, overal steeds maar weer dezelfde huisstijlen? Ja, het is vooral heel veilig. Maar met veilig achter een saaie kleur verschuilen, of achter je product, kom je geen meter verder. Daarom help ik creatieve ondernemers om door de beige muur te breken en een merk te creëren die écht bij ze past. Waarom ik dat zo goed kan?
Al 25 jaar speel ik met vormen, kleur en lettertypes. Daarnaast ben ik maker. Ik heb een mega creatief brein en dit komt onder andere tot uiting met tekenen en schilderen.
Ik ben gediplomeerd coach. Ik weet dus precies hoe ik jou kan aanmoedigen om naar binnen te kijken en vervolgens samen een sterk merk neer te zetten.
Meer dan 1000 studenten heb ik als docent alles mogen leren op het gebied van vormgeven. Mijn kennis draag ik over op jou, zodat je het nodige leert om lekker aan de slag te kunnen met je merk.
Veelgestelde vragen
Jij hebt vragen, ik heb de antwoorden
Wanneer kan ik starten?
Zodra we kennis hebben gemaakt en ik ruimte heb in mijn agenda kunnen we meteen van start.
Kan ik in termijnen betalen?
Ja, dat kan. Een aanbetaling van 25% is standaard. De rest van het bedrag kunnen we in stukken hakken.
Kan ik ook met het Sterk Merk traject starten als ik nog geen ondernemer ben?
Het Sterk Merk traject is speciaal voor creatieve ondernemers die al een onderneming hebben, maar waarbij het nu niet loopt zoals ze willen. Wanneer je nog starter bent is dit Sterk Merk traject niet geschikt. Wel kun je met vragen bij me terecht tijdens een sparsessie of de een-op-een dag.
Ik weet nog niet precies wat ik wil verkopen, kan ik dan wel starten?
Als je het nog niet precies weet is dat niet erg, maar helemaal geen idee hebben is niet handig. Het Sterk Merk traject is speciaal voor creatieve ondernemers die al een onderneming hebben, maar waarbij het nu niet loopt zoals ze willen. Wil je graag eens met me brainstormen? Dat kan tijdens een sparsessie.
Is er subsidie te krijgen voor het Sterk Merk traject?
Ja, vet he? Check de Werktuig PPO, een subsidie voor ZZP’ers in de creatieve sector die zich willen ontwikkelen. Wanneer je een aanvraag doet kun je ⅓ terugkrijgen.
Maak je ook een logo voor me?
Nee, een logo is geen standaard onderdeel van het Sterk Merk traject. Uiteraard kan ik dit in goed overleg en tegen een meerprijs wel voor je maken. Dit geldt ook voor andere visuele uitingen.